Rataliikenteen matkustajainformaatiotiedon jakaminen. Tämä vastaa matkustajille asemalaitureiden näytöillä ja kuulutuksissa esitettävää tietoa.
Jaetaan rajapinnat yhteneäisemmiksi kokonaisuuksiksi ja pyritään noudattamaan REST-rajapintojen parhaita käytäntöjä.
LAM-asemilta kerättyn datan historian jakelu. Lisätietoa https://digitraffic.fi/tieliikenne/lam/#historiadata.
Kuntien teiden kunnossapito-, olosuhde- ja katutyölupatietojen tuominen rajapintoihin.
Reaaliaikaisen GTFS-syötteen jakaminen junien sijainneista ja aikataulumuutoksista.
Olemme suunnittelemassa kävelyn ja pyöräilyn määrätietojen jakamista.
Painorajoitukset ja tietyöt julkaistaan jatkossa Datex II -formaatin lisäksi yksinkertaisemmassa JSON-muodossa.
Uusi rajapinta vesiliikenteen häiriöistä. Tiedotteissa ilmoitetaan häiriöistä joilla voi olla vaikutusta vesi- ja meriliikenteelle.
Teiden kunnossapitoajoneuvojen reaaliaikaisen sijainti- ja toimenpidetiedon jakaaminen MQTT-protokollan avulla. Lisätietoa saatavasta datasta Digitraffic > Tieliikenne > Maanteiden kunnossapitotiedot
Datex2-rajapintan kautta jaetaan tietoa muuttuvista nopeusrajoituksista ja liikennemerkeistä. Tiedot saadaan Väyläviraston T-LOIK järjestelmästä.
RUMA-järjestelmän liikenteen rajoite-ilmoitukset tullaan julkaisemaan Digitrafficissä. Lisätietoa RUMA:sta https://fintraffic.fi/fi/finrail/ruma
Rajapinta merenkulun turvalaitevikojen jakamiseen Digitrafficissa. Datan tuottaja on Väylä.
Palauteväylän palautteiden jakaminen Open311-määrittelyn mukaisista rajapinnoista. Lisätietoa palauteväylästä osoitteessa https://liikenne.palautevayla.fi/feedbacks
RUMA-järjestelmän ratatyöilmoitukset tullaan julkaisemaan Digitrafficissä. Lisätietoa RUMA:sta https://fintraffic.fi/fi/finrail/ruma
Digitraffic tarjoaa rajapinnan hakea kelikamerakuvia viimeisen 24h:n ajalta.
Toteutetaan rajapinta muuttuville nopeusrajoituksille ja info-tauluille. Rajapintaan tullaan myöhemmin lisäämään tietoa varoituksista, muista liikennemerkeistä ja kaistojen/tunneleiden tilasta. Tiedot saadaan Väyläviraston T-LOIK järjestelmästä.
Teiden kunnossapidon työkoneiden seurantatiedon jakaminen Digitrafficissa. Työkoneiden seurantatiedot tuodaan HARJA-järjestelmästä ja ne on tarkoitus jakaa GeoJSON-muodossa.
Lisätietoa HARJA:sta https://finnishtransportagency.github.io/harja/
Painorajoitukset ja tietyöt tullaan julkaisemaan rajapinnassa DatexII-dokumentteina.
Nykyinen AIS-lähde poistuu jollakin aikavälillä, joten ais-tiedot pitää integroida uudesta lähteestä. Muutoksen ei pitäisi näkyä loppukäyttäjille.
Älypoijujärjestelmän datan julkaiseminen Digitraffic-rajapinnassa on suunnitteilla. Älypoijut (Aids to Navigation, AtoN) tuottavat tietoa meriolosuhteista ja mm. veden laatuun vaikuttavista tekijöistä.
Keliennustepalvelun version 2 datan jakaminen Digitraffic-rajapinnassa on suunnitteilla. Uudessa versiossa segmentteihin jaetun tieverkon resoluutio on korkeampi kuin aiemmassa ja ennustepisteitä on enemmän. Lisätietoa https://groups.google.com/forum/#!category-topic/roaddigitrafficfi/yleinen-keskustelu/u-PybMHgER8